Translate

10 Aralık 2016 Cumartesi

8. Bölüm

Dönüşüm
Bir kaç günüm kendime acıyarak geçiyor. Şimdi ne olacak. Bu durumu böyle kabullenecek miyim? Yok öyle hemen vazgeçmek. Şimdiye kadar neler yaşadım neler ve de  vazgeçmedim. Yapabilirim. İlla ki bir yolu vardır, o yolu sadece bulmam gerek. Yapabilirim !
Araştırmaya başlıyorum. Beden nasıl işler, iyi çalışması için neler gerekli. İlaç sanayi şunun şurasında 100 - 150 yıllık geçmişe sahip. Ama insanoğlu binlerce yıldır çareyi doğada arayıp bulmuştur. Zaten ilaçlar da yeryüzünde var olan maddelerden yapılmıyor muydu? Sonuçta haplar uzaydan dünyaya düşmüyor ya. Doğadaki bitkileri, mineralleri alıp kimyasal sentez ve işlemden geçirip bize ilaç diye satmıyorlar mı?
Kısaca ilaç endüstrisinin tarihine bir göz atalım 
Bildiğimiz anlamda ilacın tarihi aslında şifacılığa, kocakarı ilaçlarına ve Şamanizime dayanır. Eski çağlarda çeşitli otlar kaynatılır veya yakılır, elde edilen sıvılar hastaya tedavi amaçla içirilirdi. Bu otları bilen ve tedavi görevini üstlenen kişi genelde kabilenin şamanı olurdu. Avrupa'da Hiristiyanlık'la beraber bu kişilere şifacı veya cadı da deniliyordu. Bu kişiler bu bilgileri kuşaktan kuşağa aktarırdı.
İlaca dair bilinen ilk kayıt M.Ö. 3000 yılına,  Sümerlere aittir. Adı bilinmeyen bir hekim tarafından ıslak topraktan bir tablete çivi yazısıyla yazılmıştır. Herodot, Mısırlı doktorların ilaçlarını "otlardan elde edilen ve bazen zehirli olabilen maddeler " olarak tanımlar.

Zaman içinde şifacıların yanı sıra, çeşitli iksir merhem ve tozları üreten ve satan "Apothecaries" isimli dükkanlar açılmıştır, yani günümüz eczanelerin öncüleridir.  Farmakoloji terimi bazı kaynaklara göre Yunanca "Pharmakeia"  kelimesinden türemiştir; kelime anlamı da iksir, büyü ve zehirdir. Başka kaynaklara göre kökeni eski Mısıra dayanır : "Phahri" (ilaç) ve "haki" (büyü).
1804 yılında alman eczacı kalfası Friedrich Sertürner, Opium bitkisinden Morfin elde etmiş ve bulduğu ilaca yunan rüyalar tanrısı "Morpheus" adını vermiştir. Böylece bir anlamda ilaç sanayinin kurucusu olmuştur. Bugünün ilaç sanayisi devlerinin çoğunun kuruluşu 1850'lerde faaliyet gösteren yerel eczanelere dayanır. Bu yüzyılın sonlarına doğru kimya endüstrisinin hızla gelişti. Tedavilerde binlerce yıldır kullanılan saf ve doğal ham maddelerin yerini, organik kimyasal sentez yoluyla üretilen sentetik ilaçlar aldı.  Ve o günden sonra her şey değişti.

Araştırdıkça bazı bilgiler sürekli karşıma çıkınca denemeye karar veriyorum. Zaten kaybedecek bir şeyim yok ki. Geleneksel tıbbı denedim ama bana çare olamadı. Doktorların bana verebileceği başka ilaç da kalmadı. Bundan daha kötüsü olamaz ya.  Belirli vitaminleri ve baharat ve yiyecekleri almaya başlıyorum.....ve mucizeye adım atıyorum. Bunların ne olduğunu anlatacağım, ama tabi ki az sonra 😊 

Sevgiyle kalın
Tülay Okcu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder