Translate

5 Mayıs 2017 Cuma

İyileşmeye giden yolda hangi vitamin ve baharatları kullandım?


Bana doktorum 2012 yılında sana yapılacak bir şey kalmadı, zaten piyasadaki bütün ilaçları maksimum dozda kullanıyorsun dedi. İlaçlar etki etmiyor ama ağrılardan da kıvanıyorum o zamanlar. İlla ki bir yolu olmalı diye düşündüm, ilaçlar gökyüzünden kapsül şeklinde yağmıyor sonuçta. Yani yeryüzünde ne malzeme varsa ilaç yapımında da bunlar kullanılıyor gibi bir mantık yürüterek araştırmaya giriştim. Sürekli aynı vitamin ve baharatlar karşıma çıkınca denemeye başladım. Bazı vitamin ve baharatlar bir fark yaratmayınca bıraktım ve yenilerini ekledim. Beş yılın sonunda aşağıdaki listem oluştu. Bu arada merak edeniniz mutlaka vardır: ben şu an herhangi bir diyet yapmıyorum. Gıda ve Romatoid Artrit arasında herhangi bir bağ kuramadım, hastalıkla 28 yıl uğraşınca denenmedik bir şey bırakmadığıma inanabilirsiniz, çünkü çaresizlik insana her şeyi yaptırıyor.
Bu listedeki vitamin ve baharatları sağlıklı olmak ve de sağlıklı kalmak isteyen herkes kullanmalı bence. Ama ben yine de altını çizerek söylüyorum: ben doktor değilim. Size ilaçları ve doktorları bırakın sadece bunları kullanın da demiyorum. Ben de hala düzenli gidiyorum doktora, ihtiyacım olduğundan değil, ama kan değerlerimi ölçtürüp, harika sonuçları görünce tekrar, tekrar mutlu oluyorum.
Ben bu karışımı yaklaşık 5 yıldır alıyorum ve bu karışım bana sadece fayda sağladı. Bu konuyu ve malzemeleri çok araştırarak bir araya getirdim. Bana özel çok sayıda insan ulaşıp ne yaptın da iyileştin diye soruyorlar. Bu karışım benim iyileşmemin sadece bir parçası. Malzeme ve vitaminleri araştırın, kafanıza yatmıyorsa eklemeyin. Herkes kendi kararını kendi versin. Bana iyi geliyor ve ben kullanıyorum, sonuçta benim bedenim. Herhangi bir malzeme çıkaracaksanız listeden, ne olur bunlar Omega3, Zerdeçal ve Zencefil olmasın... zira bunlar iyileşmenin anahtar malzemeleri.

 TÜLAY OKCU BAHARAT KARIŞIMI
BÜTÜN MALZEMELER ÖĞÜTÜLMÜŞ OLACAK
100 GR ZERDEÇAL
 50 GR ZENCEFİL
100 GR ÇÖREKOTU
100 GR ISIRGANOTU TOHUMU
 50 GR TARÇIN
 50 GR KİŞNİŞ
 50 GR ŞİYAH ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ
 50 GR HARDAL TOHUMU
Malzemeler iyice karıştırılır ve 24 saat havalandırılır, yoksa topaklanma oluyor. Havalandıktan sonra bir kavanoza alınır.Her gün bir dolu tatlı kaşığı baharat karışımı alınır. En kolay yolu karışımı ağza atıp hemen suyla yutmak. Ben akşam yatmadan önce alıyorum. Alındığı saat, açlık tokluk fark etmiyor.
Ağrılarda etkili olması için en az bir kaç hafta geçmesi gerek. Ben bu karışımı yaklaşık üç yıldır aralıksız kullanıyorum. Güzel yan etkilerinden bir tanesi de iki yıldır grip olmamam, çünkü RA ilaçları bağışıklık sistemini baskıladığı için çok sık ve çok da uzun süren soğuk algınlıklarıyla yıllarca uğraştım
SİRKELİ SU
Her akşam yatmadan önce bir yemek kaşığı kaliteli elma sirkesini yarım bardak su ile içiyorum. Sirkenin de iltihap düşürücü etkisi vardır.
VİTAMİNLER
  istediğiniz yerden aldığınız  istediğiniz markayı kullanabilirsiniz, bana özelden mesaj atıp marka sorulduğu için kullandığım marka isimleri yazdım burada
OMEGA 3     (mesela forever living , epa markalar gibi.  Yüksek  dozda olanlar.)  günde bir kapsül, ağrılar çok
                       olduğu günlerde 2 kapsül
D 3 vitamini ampülü ayda bir içiyorum
Biotin  5000 Solgar günde bir kapsül
Solgar Calcium Magnesium Boron günde bir tane
Solgar Zinc    günde bir tane
Bemiks C      günde bir tane  gerçi bu aralar Bemiks ve çinkoyu ayrı, ayrı alacağıma,  EuRho Vital marka Zink plus Kapseln kullanıyorum, içinde B vitamini ve Çinko günlük miktar var.
Hyaluronic Acid  Forever Living  günde bir kapsül ya da Natures Bounty

SPOR çok  ama çok önemli, her gün 45 dak. yürüyüş ya da yüzme. Yürüyüşün de en az 15 dakikası tempolu olacak.

Sağlık sorunu yaşayan yakınlarınız vardır mutlak, bu yazıyı paylaşırsanız beni çok mutlu edersiniz 😊

sevgiyle ve sağlıcakla kalın

Tülay Okcu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder