Translate

4 Mayıs 2017 Perşembe

Adrenal sistem ve Romatoid Artrit ilişkisi


Adrenal sistem, yani böbrek üstü bezler, iç salgı (endokrin) bezleridir. Anatomik olarak böbreklerin hemen üstlerinde bulunduklarından bu adı almışlardır. Bu bezlerin temel  işlevi fizyolojik gerilim (stres) karşısında Kortikosteroid ve Katekolamin birleşenlerini kana salgılamaktır.
Adrenal fonksiyon, Romatoit Artrit'te (RA)önemli bir rol oynamaktadır. RA, eklemlerin etrafında bulunan bağ dokusunu etkileyen iltihaplı bir bağışıklık sitemi hastalığıdır. Adrenal hormonların bağışıklık sistemi ile doğrudan ilgili olduğundan, RA'nın  belirtilerde gelişim ve ilerlemesinde etkilidir. RA,  Adrenal sistem üzerinde kronik strese sebep olur ve bundan dolayı adrenal yorgunluk gelişebilir.
Adrenal bir hormon olan Kortizol, bedende iltihaplı süreçlerin bastırılmasında önemli bir fonksiyonu vardır. Ancak Adrenal yorgunluk'ta olduğu gibi Adrenal fonksiyon düşük kapasite ile çalışıyorsa, bu iltihaplı süreci kontrol altına alacak yeteri miktarda Kortizol olmayabilir. Bu durumda Adrenal yorgunluk varsa, kişinin Artrit ağrıları da yoğunlaşacaktır.
RA ve Adrenal Yorgunluk arasındaki kötü ilişki, romatizmal hastalıklarda rutin olarak kullanılan Kortikosteroid (sentetik Kortizol) daha da kötüleşir. Kortikosteroid kullanımı geçici bir süreliğine iltihabı ve Artrit ağrısını azaltmaya yardımcı olsa da, aynı zamanda doğal Kortizol üretimini düşürüp, Adrenal ve bağışıklık sistemini yavaşlatırlar.
Güçlü Kortikosteroidler alırken, Adrenal sistemini mükemmel düzeyde tutmak zordur.  Bu tür ilaçlar bırakılsa bile, Adrenal sistem düzelmek için çok zamana ihtiyaç duyacaktır. İlaçları bırakmak için doktorunuzdan destek alıp, sabırla Adrenal siteminizi tekrar eski haline gelmesini sağlayabilirsiniz.

Yukarıda yazdıklarımı çeşitli makalelerden derledim. RA hastası açıkçası bir kısır döngünün içinde bulunuyor. Eklemeler ağrıdığı ve iltihap olduğu için ağrı kesici alıyoruz, ama sonra da ağrı kesici aldığımız için eklemler ağrıyor ve iltihap çoğalıyor. Bu nasıl bir paradoks böyle? O halde tedavi şeklini niçin değiştirmiyorlar?
Ben bu durumda yıllarca yaşadım. Sonunda ağrı kesiciler dahil hiç bir ilaç etki etmemeye başladı. Ben de kendime başka bir yol buldum. Altını çizerek söylüyorum: ben doktor filan değilim. Ben 25 yıl modern tıbbın yolunu izledim. Istırabımı dindirecek başka bir ilaç kalmayınca, bir yıl araştırıp kendime göre bir vitamin ve baharat karışımı oluşturdum. Yarın baharat ve vitamin listesini yayınlayacağım. Ancak RA'nın altında mutlaka bir travma yatar. Tetikleyici olayı bulmadan iyileşmenin zor olduğunu düşünüyorum. Bana özelden yazan çok kişi var... vitamin/baharat  listesini veriyorum, ama iyileşmenin komple bir paket olduğunu da anlatmaya çalışıyorum. Ruhunuz iyileşmeden beden iyileşmekte zorlanır.

Sevgiyle ve sağlıcakla kalın😊

Tülay Oku







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder